Rabu, 11 Mei 2011

hidup mewah

Assalamualaikum... 

hye cik blog...

hoho... mesti ko terkejut kan sbb aku post entry pagi2 lagi... biasa kan aku post petang or malam.. ni nak cakap, aku ponteng kelas anatomy... sakit perut laaa... penat semalam pun tak hilang lagi... badan aku kan cepat weak.. kompem laa lambat nak rasa cergas balik...

semalam, aku kuar ngan kawan2.. kuar lepak kat kedai gelas besar... tu kedai air buah yang paling best di abad ini... hoho..

*over*

masa nak kuar tu, aku sembang2 dengan kawan2 yang duk seat belakang... kitorang sewa keta aje.. tak mampu nak beli keta sendiri... em, sembang2 time tu pasal kemewahan.. pasal duit... pasal hidup kitorang nanti... 

ada kawan2 aku yang hidupnya penuh dengan kemewahan... ada pula yang sederhana... aku nak sentuh part mewah aje...

yang hidup mewah ni, kadang2 kitorang terpikir jugak macam mana laa nanti kalo dia dapat suami yang levelnya sederhana? maksud aku, level kewangannya... sebab, yang aku tengok sorang kawan aku ni hidupnya sangat mewah... dan kadang kala aku rasa dia beli something yang bukan keperluan dia... em, mungkin memang duit bukan masalah bagi dia... yela, parent dia pun support jugak kewangan dia.. tak macam aku yang taknak harap duit parent... bukan aku nak kata kawan aku tu harap duit parent tapi aku ni ramai adik beradik... kena laa pikir adik2 jugak... duit yang aku dapat bulan2 daripada parent tu sebenarnya duit elaun aku.. aku mintak tolong ma aku pegang.. takut aku ni gelap mata dan habiskan semua elaun.. nanti tak pepasal aku kena mintak dengan parent.. kan menyusahkan namanya tu.. 

bagi aku dan geng2 sembang semalam, 

jangan laa sebab duit, hidup berantakan... bila dah jumpa awang yang termaktub untuk kita, dan gaya hidup si awang tu pula tak laa semewah kita, jangan laa pulak kita yang dah biasa hidup mewah ni jadi tak reti bahasa... silap2 runtuh rumah tangga... *nauzubillah...

memang laa kata nak kawin lambat lagi tapi dari sekarang kan dah boleh prepare apa yang patut.. means, prepare dari segi perbelanjaan... urus kewangan.. jangan laa terlalu menonjol kemewahan tu sampai orang takut nak dekat dengan kita...

*aku takpe.. aku hidup sederhana aje... hoho... 

aku tulis sesuka hati aje... takde niat nak sindir sape2.. \(^_^)/

babai cik blog... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan