Sabtu, 14 Mei 2011

*entry takde tajuk khas*

Assalamualaikum...

hye cik blog... maaf, aku tinggal ko dalam kesedihan smlm... bangun je dari tido, aku ingat nak basuh cik keta sebab dah comot sangat cik keta tuh... nanti tak comel macam aku pulak...

tapi, sebab aku tengok ramai budak laki so aku tak jadi nak basuh cik keta... cik diba plak kuar breakfes ngan kawan dia.. aku sorang2... lepas cik diba balik, dia teman aku gi makan... kat kedai makan tuh jumpa senior2 kitorang... duduk lepak ngan diorang je laa time nak makan tuh... diorang tegur aku yang ngah makan tuh... pesal aku diam aje.. makan pon macam tak bermaya aje.. ko mesti taw kan cik blog nape aku jadi macam tuh...

balik dari makan, kat traffic light depan maktab tuh kitorang tetibe kuarkan idea yang agak gila...

cik dib: ko nak beli topup kat mna ni epy?
aku: ntah... *menung je kije aku time nih*
cik dib: epy,jum kita balik nak?
aku: *tros aku pusing bdn tgk dia* jum!! dari semalam lagi sebenarnya aku pikir nak balik.. jap, aku tepon ma.. mintak izin..

cik blog,

naluri seorang ibu kan... dia tahu anak dia tengah kusut... ma yang dulu melarang aku balik selagi tak tamat sem ni, terus bagi izin kat aku... aku balik lebih kurang pukul 11 pagi... then smpai umah dalam pukul 12 lebih.. abah aku macam terkejut tengok aku balik.. mujur dia tak marah.. agaknya sebab cik diba ikut skali.. kalo tak,kompem aku kena bebel.. abah tak tahu aku nak balik sebab time aku tepon ma tuh, ma duk tolong jiran yang wat kenduri kawin..

rasa sedih aku tu macam terubat bila sampai umah... apatah lagi kalo cik baby aku, qissy tuh asik peluk aju aje... huhuhu.. aku cite kat kakak aku sikit2 sal benda yang jadi semalam.. kak aku wat anak patung comel guna plastisin.. comel~~

awang dan mek


pukul 5, aku bertolak balik datang maktab.. tapi sebelum tu aku wat benda yang selama ni aku tak pernah buat or aku tak ingat bila aku pernah buat.. aku cium pipi abah...

cik blog,
aku anak nakal dan degil... sgt laa susah nak peluk or cium parent.. rasa malu pon ada sebab sebelum ni tak pernah buat.. tapi kalo tak start sekarang, bila lagi kan? harap2 tak terlalu lewat untuk aku amalkan mencium pipi parent..

aku sempat singgah umah lia.. peluk dia jap.. then terus datang sini.... kitorang singgah kat pantai rhu sepuluh jap.. beli air dan minum kat tepi pantai tuh.. kali ni aku tak terjun laut dah sebab tak bawak pape kain nak alas tempat duduk kalo baju aku basah nanti..

ni bukan aku

sampai maktab time azan maghrib... aku naik bilik dan terus solat... ingat nak rehat2 tapi aku lupa lak pasal aku janji nak kuar ngan kawan kat UMT tuh.. pas solat isyak, aku siap2 dah terus kuar jumpa dia... sebab aku dah stabil dari segi emosi, so aku berani je drive sorang2 time tuh..

sebelum balik tu aku ada singgah 7E sebab nak beli topup since dh abes wat tepon lia smlm.. check purse.. adoiii!!  duit tinggal lam bilik.. huhu.. terpaksa laa aku balik ambik duit dan kuar semula untuk beli topup... nak harapkan sape lagi kan cik blog.. aku takde sape2 kat sini...

cik blog: dib??
aku: taknak nyusahkan dia..

aku lepak kat parking keta smpai dekat kul doblas.. rasa nak tidur dalam keta pon ada... huhu.. aku banyak menung sebab otak kije kuat.. duk pikir macam mana nak settle benda tuh tanpa ada yang sakit hati... 


*sian cik otak*

time aku mesej dib, tetibe budak pempuan tuh call aku.. aku macam serba salah nak angkat ke tak sebab takut dia marah or cakap benda yang wat aku sedih lagi...tapi aku angkat jugak... budak tu nangis... budak laki tu dah putuskan hubungan diorang... aku ke yang jadi penyebab??? 

aku tak tahu nak buat apa.. aku cakap dengan dia tapi macam tak settle aje cakap ngan phone ni.. aku suruh dia turun dan kitorang jumpa kat bawah blok..

cik blog,

kul 3 lebih bru aku stop cakap dengan dia... berpinar bijik mata sebab mlm lepas kejadian pon aku takleh tido.. balik umah pon aku tak tido.. siap drive lagi dari umah ke sini.. sampai dib kena pegang stereng utk aku.. cam terhuyung hayang je keta time tuh.. aku tak bagi dib bawak sebab dia pon dah penat sebenarnya... 

ni pon aku rasa lembik semacam... lepas semalam tu,aku tak tahu laa benda ni dah settle ke belum... tapi, semalam aku bukak cite kat dia pasal benda yang pernah jadik kat aku dulu... even worse than apa yang dia kena... 

alhamdulillah, cite aku tu dapat comfort dia sedikit sebanyak even hati aku sakit sebab terpaksa bukak balik cite lama pasal aku dengan budak merah tuh.. aku juz nak budak pmpuan tu tahu, jangan sebab benda ni dia takleh nak study sebab aku kena lagi teruk dan aku dapat teruskan hidup aku macam biasa... sakit tu ada tapi pandai2 laa cover... pandai2 laa handle sebab masing2 dah dewasa dan tahu baik buruknya... 

taw tak cik blog,

sebelum aku jumpa dia tu aku dah warning awal2.. jgn nak tampar2 aku. kalo tak, aku tendang dia... bunyi macam klakar tapi tu laa yang aku cakap.. ahhahahaha.. *senget*

time jumpa dia tu, aku buat dia gelak2... harap2 dia ok even aku yang tak ok.. serabut rasenya... 

babai cik blog~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan