Sabtu, 9 April 2011

orang sakit tu untung?

Assalamualaikum.. 

cik blog, aku belom mau tido.. izinkan aku melalut sikit sebelom aku tido neh... aku nak cakap pasal sakit.. bukan sakit hati tapi SAKIT dlm erti kata yang sebenar...

manusia cenderung utk mengeluh kalau sakit... 

**cik blog,ko takyah nak tgk contoh jauh2 laa.. tgk aku ni haa.. contoh paling dekat... time sakit blakang aku ni mnyerang, aku nak berdiri pon tak boleh....usah kata mengeluh, nangis pon aku buat jugak... ko bukan kesah pon kan cik blog? nanti aku takde, baru ko taw idop kau sunyi ke tak... huhu

kadang2, aku rasa tak salah kalau kita lihat sakit tu dari sudut yang positif... contohnya, orang yang sakit dan tahu bahawa jangka hayatnya lebih pendek, mungkin akan lebih bersedia untuk menghadapi mati... memang kita semua akan mati tapi bagi aku,honestly, mereka yang sakit lebih beruntung berbanding orang yang segar bugar dan tetiba dijemput mengadap Ilahi... lebih malang kalau jenis yang pikir dunia aje... mereka yang sakit tapi berfikiran positif  mungkin menganggap bahawa sakit tu penghapus dosa mereka kat dunia ni...  dan sekurang - kurangnya mereka lebih bersedia untuk menghadapinya... 

**cik blog,bukan bermaksud aku tak bersyukur dengan kesihatan yang Allah bagi.. aku juz nak luahkan ape yang aku rase je... aku syukur sangat2 dan kalo diizinkan Allah, aku nak selalu sihat supaya urusan aku kat dunia dan preparation utk akhirat nanti tak terganggu... 

mungkin aku merapu tapi ALLAH Maha Mengetahui ape yang aku maksudkan...

cik blog : tak paham laa...
aku: lantak dek kau laa.... 

babai~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan