Sabtu, 16 April 2011

bolehkah saya nangis?

Assalamualaikum....

cik blog, aku still duk mgadap lappy... kije banyak x siap.. gamaknye takkan abes slagi aku tak jejak ke lubang tanah... T_T...

cik blog,kawan aku tanye...

"kalo aku nak nanges bleh tak?? aku sangat2 hopeless malam ni..." 

aku cakap, kalo nak nanges,ko nanges laa sampai ko rase lega since takde yang bleh comfort ko malam ni... ko sorang2 kat situ... stakat ngadap lappy bisu yang tak faham akan rase hati ko tu, baik laa ko nangis aje... at least, it will make u feel better... 

cik blog, ko nak taw tak kenape kwn aku tu nanges?

sebab, dia dah terlalu disakiti... sampai satu tahap, hati dia tuh dah tak rase pape... then, bila dia sedar yang hati dia dah kering kontang bak Gurun Sahara, dia nangis... betapa hidup dia terasa kosong bahana hati dah capai tahap misery.... sampai dia buta utk tgk kasih sayang orang lain yg terbentang utk dia... 

kdg2, aku terpikir jugak... manusia ni tak penat ke menyakiti hati orang lain? tak penat ke marah2... tak penat ke carik pasal ngan orang?? ingat laa wahai insan... hidup kejap aje... jangan sampai kat Mahsyar nanti ko kena cari orang yang ko sakiti tu untuk mintak maaf...

*ingatan utk diri sendiri... 

aku pon bukan lah hamba Allah yang baik tapi sekurang2 nya aku cuba...Allah bagi aku peluang.. mungkin belum cukup kuat... tapi, yang lemah tak selamanya lemah... yang kuat tak selamanya kuat... bila2 masa je Allah boleh bolak balikkan hati dan terbalikkan semuanya...

nauzubillah... (takut.. T_T..)

Aku tahu, Allah Maha Mengetahui apa jua yang tersurat maupun tersirat dalam hati aku mahupun kamu...

so, kepada kawan aku tu.. nangis tuh berpada2 lah... nangislah depan ALLAH... jangan risau.. kita ada backup yang SANGAT BESAR... yakni ALLAH... orang nak buat apa pun kat kita, jangan risau... payback time akan tiba juga.. tak kena kat dunia, akhirat pasti kena jugak.. tu janji Allah kat kita...

*ingatan untuk diri sendiri...

jangan risau eyh... aku akan selalu ada utk ko... utk lap air mata ko tuh... sebagaimana ko penah lap air mata aku dan senyum kat aku... selagi ALLAH benarkan, aku akan jaga ko.. 

babai cik blog~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan