Jumaat, 8 April 2011

::being a recluse saves a lot::

Assalamualaikum...

cik blog, ari jumaat yang tak berape nak best ni aku rasa nak menulis la pulak... em, hujung minggu yang sangat boring... aku TAK tahu nak buat ape even KIJE aku MELAMBAK2.. conclusionnye, aku sangat malas... ngan rumate nyer ilang ke mana ntah.. celik je mata, da takde lam bilik... kawan2? g main mana ntah... 

ari ni aku diam je kot... kuar suara bila org tegur aku jer... tu la kan.. being a recluse mmg menyelamatkan aku laa kot.. ssb kalo mmg hujung minggu, kompem aku ilang suara.. (macam laa).. 

mom, i miss u a lot laa... huwwaaaa... menci.. menci!!

**tu la faktor nye kenape aku cam takde life kat maktab ni time weekend... tu la,sape suruh x balik??? 

*iyelaa... ma yg tak bagi i balik taw.. =,=!

ok2.. back to being a recluse... ehem2.. 

kdg2, jadi orang yg tak banyak cakap ni best jugak... sbb?? motif?? meh nak cite... 

1) dia tak ganggu orang lain..
Yela, terang2 kan dia tak banyak cakap? sah2 laa dia tak join angkatan membuat ketupat sedunia... ohoho.. agak bagus di situ... tak payah nak susah2 nak bazirkan saliva
sampai  tersembur2.. ceiittt!! huhu.. 

2) orang tak ganggu dia...
kalo dah namanye tak banyak cakap, sah2 orang takut nak tegur or usha2... yela, taknak malu free bila teguran tak bersambut,kan?? ohoho.. agak kasar di situ yer che eppy.. 

3) HATI orang lain pon SIHAT selalu...
mana tak nye, banyak cakap ni mengundang nestapa serta duka lara... chewaaahhh~~

4) HATI sendiri pon TERJAGA
insyaALLAH.. kalo kita jaga percakapan kita, insyaAllah, hati kita tenang dan tak payah nak jumpa doc sbb saket hati.. uuullaaaallaaa~~ 

5) ?????

**malas dah nak pikir... 

bagi aku la kan... sincerely, kalo rasa benda yang kita nak cakap tu menyakitkan ati orang, or useless serta menambahkan dosa yang sedia terhimpun sejak kecik, baik diam aje... dgr lagu ke... lukis rama - rama ke.. ade jugak laa benefitnya... tapi, aku selalu jugak cakap benda2 yang takde nilai ni... 

*maaf.. :(


Tiada ulasan:

Catat Ulasan