Khamis, 9 Jun 2011

keajaiban waktu cuti

Assalamualaikum...

hye cik blog~~

haaaa... chummmmm!!! isk5... sori, terbersin pulak..!! ahahhaha... ari ni kije aku asik bersin aje... aku tak demam, juz gatal2 tekak and hidung.. bangun pagi tadi, aku tekad dan kuatkan semangat untuk membasuh cik kelisa yang comot mengalahkan kerbau berkubang... mula2 tu, mem kecik a.k.a qistina tolong aku... dia tukang berus tayar keta... pas dengar dia duk komplen banyak sangat, aku suh dia naik atas umah... 

"mak lang, semut kekoh!!"
"mak lang, kotor ni!! *sambil tunjuk tuala yang dia duk lap tayar*"
"mak lang, suar ina basah ni!!"

haaa.. kan banyak songeh tu.. huhu... mem kecik tu mana boleh benda2 kotor... masa umur 2 taun dulu, terpijak taik ayam pon dia nangis kuat2... selipar ada pasir pon taknak pakai... hahahahha... masa kecik pon dah reti demand... huhu... last2, pas kena halau ngan aku tu,dia jenguk dari atas umah... siap tanya lagi tu...

mekna kecik: mak lang,buat ape tu? tak siap lagi ke?~~ *sambil sengih2*
aku: tengah goreng nasi goreng je~~
mekna: hahahhaha.. mak lang buat nasi goreng....

makin dilayan, makin geram aku dibuatnya.. rase nak sepak2 manje aje mekna kecik tuh... huhu


mekna kecik

penat wooo.. lencun ngan peluh... berdasarkan isipadu peluh yang kuar tuh, gamaknye berat aku turun 2 kg ye idak?? keh4... 

cik blog: perasan!!
aku: diam ah!!! sibuk je!!

lepas berjam2 duk mandikan cik kelisa tuh, aku dengan rajinnya terus membersihkan bilik aku yang berhabuk tu.... siap bersihkan skali bilik adik aku yang dah berbulan2 takde penghuni.. jarang laa aku nak rajin macam ni.... motif?? ahahhaha... adik aku yg duk johor tuh balik ari ni... nanti sian dia plak nak kemas sendiri... drive jauh2, balik tengok bilik penuh sawang.. huhu... and disebabkan aku macam nak tercabut hidung dek asik bersin aje, akak aku tolong sambung kije aku... dia siap pakai serkup kat hidung sebab dia pon tak tahan habuk, macam aku jugak.. huhu

cik blog, naseb baik ko tak berhabuk.. kalo tak, jangan harap aku nak bersihkan ko.. aku alah dengan habuk... sapu habuk sket pon dah terbersin.. haihh~~  =.=

asik sakit je kan?? sakit tu ujian... lagipun takkan aku nak sihat aje, kan?? tapi, aku rasa badan aku ni dah makin 'lembut' ala2 wanita melayu muttakhir dah.. macam dah berlaku keajaiban... ahahhaha.. motif?? meh nak bagitau: 

  1. kaki sangat lembut sampai tersepak tangga batu jumaat lepas pon boleh ada darah beku and aku belum buang lagi part darah yang beku tuh.. wat kenangan.. hoho
  2. tangan sangat lembut sampai terkena meja pon boleh koyak kulit pagi tadi...
  3. lengan sangat lembut macam span sebab kena gigit dek mekna kecik teros berubah kaler menjadi biru... hoho.. si paos biru~~ =.=
em, bosan laa... adik aku baru je sampai... suh aku basuh keta dia.. manyak chantek~~ aku dah penat so dengan sopan santun lagi lembut i say. NO!! ahahahha... ala, 125z ko kan ade... naik laa yang tuh dulu kot ye pon nak gi jalan2... motor tuh pon dah rindu kan tuan dia gamaknya... dah berbulan takde orang nak naik.. aku??? bukan taknak tapi abah tak bagi.. last aku penah bawak motor tuh masa aku darjah 6 dlu... dah berzaman, kan?? 

cik blog, aku minum air masak taw... banyak2.. 

cik blog: alaaa.. tu pun sebab ko kena makan ubat 2 kali sehari.. kalo tak, takdenya ko nak telan air masak tu,kann??
aku: aku baru nak kerek, ko dah tonyoh aku dulu.. ish4... dasar tak mengenang budi... panggg~!! *baru sahaja menempeleng cik blog*
cik blog: aku dah lali dah...

hoho... sori yep... aku gurau aje.. petang2 ni bosan plak.. asik tengok tv aje. bosan jugak... takde kartun best petang2 gini gamaknye... 

babai cik blog.. aku nak gi gigit mekna pulak~~ 

4 ulasan:

  1. tipuuu!!!epy penah naek moto duluuuu! masa g umah dyrrrr!!!

    BalasPadam
  2. eittt~~ orang kata dah lama tak naik motor 125z tuh.. motor lain mmg dah selalu naik... sern, tetibe teringin nak tengok awk naik motor... ahahahhaha... ngeng3~~

    BalasPadam