Sabtu, 18 Jun 2011

cinta hati aku

Assalamualaikum...

cik blog, 

mesti ko tak penah kan tgk cinta hati aku?? hoho... kompem ko jeles nanti...

meh aku introduce kat ko... 

tadaaa~~~


my syg
ni laa insan yang bertakhta dihati aku selama 22 tahun... 

cik blog,

ari tuh aku ada tengok iklan kat astro.. pasal satu cite 'sayang abah'.. zul ariffin yang berlakon dalam movie tuh.. kalo ko tengok Nora Elena,mesti ko taw sape zul ariffin tuh... dalam cite 'sayang abah' tu, zul jadi seorang abah yang bisu... he did everything to make his daughter happy..

siyesly, aku sangat2 tersentuh hati.. berair bijik mata.. *sumpah tak tipu*. tu baru tengok trailer.. kalo tengok cite full, melimpah ruah laa ruang tamu tuh dengan tisu2 aku wat lap air mata and hingus... kih4

cik blog: cehhh... pengotor!!
aku: ahhahaha..
cik blog: so, cinta hati ko tuh macam mana plak??
aku: abah??

dari mata seorang anak yang nakal ni:

abah tidak banyak cakap.. gigih bekerja.. tidak mengeluh.. namun jauh di sudut hati abah, aku tahu abah penat.. mana tak nye, anak lelaki hanya 2 orang.. jauh beza berbanding anak perempuan seramai 6 orang... jumlah anak lelaki yang sedikit itu, mungkin tidak mampu menolong abah dalam kerja hariannya di sawah dan juga di rumah...

yep, aku anak petani dan im really proud about who i am.. 

kalo setakat nak kejar ayam itik masuk reban, angkut rumput nak bagi lembu makan dan bercucuk tanam tu boleh laa aku nak tolong... tapi, ko jangan tak percaya pulak cik blog... anak perempuan abah ni jugak laa yang duk angkut pasir, simen dan batu time abah nak renovate dapur taw... berketul2 lengan aku ni haaa... ahahhahah

mungkin jangka masa 22 tahun belum cukup untuk aku memahami abah... jauh di sudut hati kecik aku ni, aku sangat sayang abah... 

cik blog, 

sepanjang 22 tahun aku hidup sebagai anak abah tapi seingat aku, tahun ni adalah tahun pertama aku cium pipi abah... 

mungkin agak lambat tapi belum terlewat,kan? 

mungkin aku sendiri yang segan... mana mungkin anak nakal lagi degil macam aku ni nak tunjuk sayang depan2, kan??

tapi,

mungkin disebabkan faktor sering berjauhan dan banyak TERmakan *hasutan* rakan2 membuatkan aku makin lama makin nak tunjuk yang aku sayang abah.. thanx to them yang buat aku tumpah air mata depan ma abah.. at least, korang jadi pencetus untuk aku bagitaw parent aku tentang apa yang aku rasa... ahahhaha

cik blog, 

maaf yep... aku taw ko takde bapak... ko anggap aje pakcik gondol tuh sebagai bapak ko.. ahahhaha...

so,ko jangan jeles aku nak wish 'selamat hari bapa' untuk abah aku... 

abah,

"SELAMAT HARI ABAH". SAYANG ABAH... 

babai cik blog~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan