Jumaat, 4 Mei 2012

come back.. with...

Assalamualaikum..
Hye cik blog.. lama tak jumpa,kan? Aku bizi.. sangat2 bizi.. ngan life yang tak berapa nak betul sejak past few months. *sigh*
Lately, aku banyak heart talking je.. lebih kepada muhasabah diri. Kot. Mungkin. Perhaps.
Cik blog, rasa sedih yang duk terjah hati tiap2 hari tu memang buat aku hilang selera makan. Tak lalu dah nak hadam. And im losing my weight on that time. Cian kat cik perut. Mesti awk rase pedih yang mencucuk2 ditambah dengan gastric yang saya ada ni.  Sorry ye cik perut. Now im being good. Since takde sape yang nak jaga awak kalo saya sakit,kan? I’ll be on my own. Tak perlukan orang lain untuk menyibuk dalam hidup sy. And im good. All good.
Cik blog,
Budak Merah tu mesej aku la malam semalam. Mesti ko pun terkejut,kan? Dah setahun setengah dia tinggal aku and tetiba muncul balik. Susah payah aku nak gain balik semangat aku yg rabak sebab kena tinggal ngan besfren (he was!!) time final exam, tetibe dia datang balik.. sakit tak terkata.. berkilo2 berat aku turun time tuh. Thanx to you~!
Nak taw dia kata ape?
‘its been times sy teringatkan awk. Seriously, yes..’
‘sy msg awk bkn sbb lain, just to keep myself calm.. ’
Macam bodoh.
Aku?
Langsung tak reply mesej2 dia. Clueless. Dia tinggalkan aku without any reason. Langsung tak cakap ape salah aku. Maunya tak sakit. Time arwah paklong meninggal plak tu. Aku manusia la budak merah. Bukan android mcm terminator tuh. Kalo aku ni terminator, ko dah lama mati kena tembak ngan aku. Sepupu aku kata, takyah layan ko. Bia aje. Hati pun tak sakit. Tapi hati aku sakit time ko mesej tuh..!!
Cik blog: Epi, enough.. dah la tu. Cukupla dengan apa yang ko dah lalui. Teruk mana pun life ko, ko survive jugak kan?
Aku: yep.. Alhamdulillah.. i live. Even dulu aku suffer jugak bila asik kena benam ngan kawan2.. heh, patot ke digelar kawan? 
Cik blog: dah la epi. At least, ko dapat kuatkan semangat. Banyak dah blessing yang ko dapat lepas dia hilang dulu. Ujian, tanda Allah sayang.. mungkin dengan derita hidup dan retaknya hati dapat dekatkan ko dengan Allah.
Aku: true. Thank you Allah. And please help me to keep him away from me ya Allah. Amin.  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan